09:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مصرف برق

بورس انرژی می تواند برطرف کننده بخشی از مشکلات برق کشور باشد
باید تصمیمات جدیدی از طریق بورس انرژی و نیروگاه های غیردولتی که آماده هستند تا برق را به دور از مداخله دولت در بورس به فروش برسانند، اتخاذ شود تا صنایع مختلف در کشور از این برق استفاده و بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
سیمان گران می شود!
نماد برتر - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: طبیعتا با قطع برق میزان عرضه کاهش می‌یابد و به دلیل اینکه تغییری در تقاضا ایجاد نشده در نتیجه قیمت افزایش خواهد یافت.
بیت‌کوین به این نمایش دهنده روی خوش نشان داد
نماد برتر - انتشار خبر احتمال ورود نتفلیکس به دنیای رمزارزها باعث صعود سراسری آن ها شد.
بیت‌کوین؛ سکته کرد!
نماد برتر - خبر تعطیلی استخراج بیت‌کوین در یکی از مناطق چین باعث ریزش بیشتر ارزهای دیجیتالی شد.
اثر مصوبه مجلس در افزایش ۴ هزار میلیاردی برق صنایع بزرگ بورس + صرف منابع
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق با اشاره به اثر مصوبه مجلس در افزایش ۴ هزار میلیار تومانی برق صنایع بزرگ بورس ، محل صرف منابع حاصله را اعلام کرد.
تعویض یک میلیون و ۲۰۰ هزار شعله لامپ روشنایی معابر
نماد برتر- معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار لامپ پرمصرف از میان ۹ ملیون لامپ روشنایی معابر کشور تنظیم و یا جمع آوری شده است که با این اقدام در حدود ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه جویی شد.
سه میلیون آمریکایی در خاموشی ماندند
نماد برتر- سرمای شدید بی سابقه در تگزاس، تقاضا برای برق را افزایش داد و اپراتور شبکه برق این ایالت آمریکایی را ناچار کرد روز دوشنبه خاموشی دوره ای اجرا کند که در نتیجه حدود سه میلیون مشتری بدون برق ماندند.
تکذیب قطعی برق به دلیل استخراج بیت کویین / درخواست کاهش ۱۰ درصدی مصرف
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق ، ارتباط قطعی برق با استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین را رد کرد و شرکت برق تهران هم خواهان کاهش کاهش ۱۰ درصدی مصرف شد.
قطعی گسترده برق در تهران و چند استان ایران / علت و توضیح توانیر
نماد برتر- کمبود سوخت نیروگاه ها منجر به قطعی برق دو و چند ساعته برق در چند منطقه تهران و برخی استان ها شد که با توضیح توانیر همراه بود .
مقصر افزایش مصرف برق اعلام شد / پاداش ۱۰ میلیونی به معرفی کنندگان
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق از مصرف غیرمجاز روزانه ۳۰۰ مگاوات برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی خبر داد و گفت: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت می کنند.
کم مصرف ها چقدر پاداش گرفتند؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت برای مدیریت مصرف برق اهدای پاداش به کم مصرف ها بود و آنطور که معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرده ۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خانگی کم ‌مصرف برق در سال جاری تعلق گرفت و این در حالیست که سال گذشته این میزان پاداش ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است.
پیش بینی رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ در سال آینده
نماد برتر- آژانس بین المللی انرژی از رشد ۲.۶ درصدی تقاضای جهانی زغال سنگ، تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی در سال آینده میلادی خبر داد.
انتقال بودجه از اتاق دربسته به اتاق شیشه ای /چابکی دولت با  فروش سهام در بورس
نماد برتر- رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را یک بودجه راهبردی خواند و با برشمردن پیام های مهم این بودجه تاکید کرد که اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است.
برآورد چادرملو از تامین مالی۵۰ هزار میلیارد تومانی طرح های توسعه
نماد برتر- سرپرست مدیریت مهندسی توسعه و فناوری چادرملو گفت: برای اجرای طرح های توسعه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که با اجرای آنها تحول عظیمی ایجاد می شود.